четверг, 17 ноября 2016 г.

Бондарєва Н. П.

Використання хмарних технологій у процесі навчання
Бондарєва Неля Петрівна, вчитель фізики Іскрівської 
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  
Петрівської районної ради

Анотація. У статті описано особливості використання хмарних технологій в роботі вчителя, зокрема використання блогів та інших інтернет-сервісів.

В умовах швидкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та зростанні вимог до якості освіти необхідним стає процес адаптування та впровадження нових інформаційних сервісів на основі конкурентних технологій. Хмарні технології (cloud computing) являють собою вільний спосіб доступу до зовнішніх інформаційних ресурсів у вигляді сервісів, що надаються за допомогою мережі Інтернет.
Сучасний Інтернет пропонує багато ресурсів, для використання в освітніх цілях: це уроки в режимі online, ресурси для вчителів, ресурси для учнів, проекти online. Немає потреби переконувати в тому, що така інформаційна база має бути використана професійно і раціонально. Це вимагає усвідомлення самими вчителями значущості такого потенціалу і активного використання Інтернет-ресурсів у педагогічній діяльності для досягнення кращих, вагоміших результатів у навчанні учнів. Вчитель може використовувати ресурси мережі Інтернет наступним чином : самоосвіта, самостійне підвищення своєї кваліфікації на основі інформації, що міститься в мережі, вивчення досвіду своїх колег; отримання нормативно-довідкових документів із серверів Міністерства освіти, обласних, міських і районних відділів освіти; отримання інформації про новітні педагогічні технології; використання на уроках і позакласних заходах методичних і дидактичних матеріалів, наявних в мережі;  розробка власних матеріалів і публікація їх в мережі; участь в заочних конференціях і конкурсах; пошук однодумців і колег в інших регіонах, листування. Участь в інтернет-конференціях це можливість представити на обговорення свій досвід та отримати оцінку колег. Це дає змогу визначити подальший план роботи вчителя.
Хочу поділитися  досвідом використання блогів в своїй роботі. Блогом називається веб-сайт, головний зміст якого становлять записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості. Вміст блогу можна уявляти собі як стрічку, на якій у хронологічному порядку, згідно з датами їх публікації «блогером», розміщуються один за одним певні записи
Переваги блогів перед іншими інформаційними технологіями:
- простота використання і доступність: - використання блогів не вимагає від користувача спеціальних знань, що дозволяє здійснювати оперативну публікацію будь-якої інформації (текст, графіка, аудіо-і відеофайли, анімація тощо);
- у блогах зручний для читання і сприйняття інформації інтерфейс, що настроюється користувачем у відповідності зі своїми потребами;
- використання спеціальних програм, які дозволяють зручним способом публікувати інформацію як за допомогою персонального комп’ютера, так і за допомогою мобільних засобів зв’язку (мобільний телефон, комунікатор, смартфон тощо);
- організація персонального інформаційного простору користувача у вигляді щоденника або журналу, що дозволяє публікувати, зберігати, обробляти, передавати різну за виглядом і змістом інформацію та здійснювати її пошук у всьому масиві даних;
- можливість створення спільнот, які можуть адмініструвати кілька людей, з персональними налаштуваннями доступу для авторів та коментаторів;
- використання механізму автоматичного зворотного зв’язку, що дозволяє обмінюються повідомленнями про появу на блозі нової інформації (коментаря), пов’язаної з попереднім повідомленням, заміткою тощо;
- можливість користувачеві одночасно адмініструвати декілька блогів;
- до будь-якого запису в блозі можна додавати коментарі у вигляді тексту, аудіо-чи відеоінформації;
- розгалуженість полеміки і можливість ведення декількох дискусій одночасно у зручний для користувача час;
- двостороння обмінна функція пошти, що надає можливість як отримувати нові повідомлення та коментарі, так і надсилати відповіді і публікувати свої повідомлення;
- використання механізму, що дозволяє легко стежити за новими записами будь-якої кількості користувачів, а також регулювати доступ до своїх власних записів;
- можливість створювати опитування та тестів з миттєвою публікацією результатів;
- застосування вікі-технології, яка передбачає спільну роботу і зміну контенту будь-якою кількістю користувачів.
Сьогодні основне завдання педагога полягає у заохоченні дітей до саморозвитку та самоосвіти, саме блоги і є одним з методів досягнення цієї мети. Крім того, середовище «блог» – це один з найкращих способів дистанційного спілкування та співпраці між учнями та викладачем. Зокрема досить зручно використовувати блог, при роботі над спільним проектом, у створенні якого беруть участь декілька осіб. Блог-технології дозволять викладачеві контролювати роботу кожного учня над проектом, а самі учні зможуть легко обмінюватися напрацюваннями між собою.
Блог - інформаційний ресурс який можна використати  для представлення досвіду роботи вчителя: http://bondnp.blogspot.ru/,
 відображення гурткової роботи: http://kiborg2015.blogspot.ru/,
 організації роботи   предметного тижня: http://komp2015.blogspot.ru/ та ін.
  Модернізація освіти, що базується на нових інформаційних технологіях, припускає формування нових моделей навчальної діяльності, однією з них є технологія веб-квесту. Особливістю освітніх веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або групової роботи учнів з ним знаходиться на різних веб-сайтах. . Звичайно об’єм інформації який відкривається перед учнями не можна порівняти з жодним підручником. Та і представлення результатів залежить від творчого, індивідуального підходу кожної особистості.  Веб-квест можна використовувати як безпосередньо   на уроці так і в позакласній роботі.  Результат роботи з веб-квестом – публікація робіт учнів у вигляді веб-сторінок, рефератів, блогів. Приклади веб-квестів:
 Веб-квест  « Електричні лампи. Ціна чи якість – обирай сам»: http://bondnp2016.blogspot.ru/
Веб-квест «Напівпровідники »: http://napivprovidnuku.blogspot.ru/
Блог є незамінним помічником у методичній роботі. Пропоную познайомитись з матеріалами школи компютерної грамотності вчителів-предметників Петрівського району, керівником якої я є. http://znannj.blogspot.ru/p/blog-page_7.html.
Нова форма проведення методичних заходів, яка започаткувалася  в минулому році в нашому районі – інтернет – семінари. Організувати які можна використовуючи хмарні технології.  Позитивною стороною Інтернет-семінарів є те, що обмінятися інформацією можна за лічені секунди.  Ви маєте змогу віртуально зустрітися, перейняти чи узагальнити досвід, збагатитися інтелектуально, обговорити, поспілкуватися, а, можливо, і посперечатися. В Інтернеті зменшується відстань між однодумцями. У реальному житті, щоб відвідати їх, нам потрібно мати для цього достатньо часу і ресурсів.   Пропоную переглянути матеріали інтернет-семінару вчителів інформатики Петрівського району з проблеми «Упровадження нового Державного стандарту основної школи у процесі викладання інформатики у 7 класі». http://informatik2016.blogspot.ru/
 З  стрімким розвитком технологій все складніше здивувати учнів, комп*ютер вже став звичним гаджетом для сучасних дітей. Тож, поцікавившись у спільноти вчителів в мережі Інтернет,  про нові можливості використання мобільних пристроїв учнів, зробила деякі цікаві відкриття.
  Сервіс  для створення вікторин з вибором правильної відповіді  на мобільних пристроях  Kahoot (https://getkahoot.com)
Цей сайт дає можливість  після звичайної реєстрації на сайті  створювати вікторини (тести) з можливістю додавання фото та відео. Пропоную відеофрагмент уроку де я використовую даний ресурс. Тестування знань учнів з використанням мобільних пристроїв. Фрагмент уроку інформатики в 7 класі    Учні відповідають із своїх мобільних пристроїв! Це просто супер! У них у кожного смартфони зі своїм інтернетом, який зовсім незалежний від нашого шкільного, якого мені цілком достатньо для демонстраційного екрану! Тож давайте зробимо учням такий мобільний сюрприз на урок! Їм це гарантовано сподобається.     Якщо вас зацікавила ця інформація – вперед! До  роботи!.   Алгоритм роботи в сервісі
Ще  один сервіс, що дає змогу миттєво протестувати учнів  – Plickers . Хочу поділитися  досвідом роботи в   Plickers. Використання програми пликерс. Відеофрагмент уроку інформатики в 7 класі
Для більш наочного представлення роботи з програмою Plickers, пропоную переглянути відеоролик.
Професійне зростання вчителя, на мій погляд, завжди пов'язане з пошуком.   Сьогодні відкиваються все  нові  і нові можливоті Інтернет: віртуальні екскурсії, спільні проекти та ін. Щоб досягти ефективного поєднання власних педагогічних знахідок і освітніх Інтернет-ресурсів необхідна велика і цілеспрямована підготовка. А найголовніше, бажання вчителів удосконалювати свою педагогічну діяльність. Талант і рівень кваліфікації вчителя – запорука успіху в просуванні нових технологій. Саме вчителі повинні стати основною творчою силою впровадження Інтернету в сферу освіти і, в цілому, в життя суспільства.

Корисні посилання:





8 комментариев:

  1. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  2. Стаття Нелі Петрівни є досить цікавою та змістовною. Особисто відвідувала її уроки, де вона проводила урок з фізики веб-квест "Напівпровідники". А також урок інформатики у 7 класі, де учні за допомогою мобільних пристроїв проходили тестування.
    А на завершення свого коментаря хочу сказати декілька слів про автора статті. Неля Петрівна завжди іде з часом вперед не зупиняється. Постійно в своїй роботі впроваджує нове. Тому хочу побажати їй міцного здоров'я, щастя, миру, а також і надалі бути творчим, енергійним, талановитим вчителем. Так тримати!!! Дякую!

    ОтветитьУдалить
  3. Хмарні технології в роботі сучасного вчителя відіграють важливу роль. І вміння їх використовувати у своїй роботі не тільки дозволяє якісно оновити зміст освіти, домогтися високих результатів навчально-виховного процесу, досягти всебічного розвитку особистості учня, але і полегшити всою працю.
    Неля Петрівна на ти з хмарними технологіями. В неї є чому навчитися!!Бажаю Вам успіхів в подальшій роботі!

    ОтветитьУдалить
  4. Цікава стаття! Неля Петрівна Ви - молодець! Кількість інформаційних ресурсів свідчить про те, що Ви дуже активно використовуєте їх у своїй педагогічній діяльності. Так тримати! Успіхів Вам!

    ОтветитьУдалить
  5. Спасибі за методичні поради, які допоможуть молодому вчителеві в підвищенні професійної компетентності з питань активного впровадження сучасних інформаційних технологій на уроках.

    ОтветитьУдалить
  6. Змістовна та корисна стаття!Будучи слухачем школи комп’ютерної грамотності вчителів-предметників Петрівського району можу сказати ,що в Нелі Петрівни завжди є чому повчитися,з кожного заняття беру для себе багато цікавого та нового.Бажаю і надалі Вам бути такою творчою та енергійною!

    ОтветитьУдалить
  7. Вже третій рік поспіль я слухач Школи комп'ютерної грамотності вчителів-предметників, яку проводить "на одному диханні" Неля Петрівна. З її допомогою, порадами, консультаціями підвищила свій ІКТ рівень, який використовую у навчально-виховному процесі. Завжди чекаю наступного заняття.Дякую Вам! Творчої наснаги!

    ОтветитьУдалить
  8. Підтримую думку Нелі Петрівни про те, що блог є дієвим ресурсом для висвітлення надбань,збору інформації. Це дуже потужна "скарбничка", яка завжди під рукою.
    Знайома із досвідом роботи Нелі Петрівни. Зичу подальших успіхів, натхнення та "фонтану" творчості.

    ОтветитьУдалить